Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MUNKA és HR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MUNKA és HR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MUNKA és HR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MUNKA és HR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A társaság által telephely-racionalizálásnak nevezett átalakítással 338 munkavállaló munkahelye szűnhet meg csoportos létszámleépítés keretében, amennyiben nem vállalják a munkát a társaság többi telephelyén.
A leépítésről kedden egyeztetett a munkaadó a munkavállalói szervezetekkel, amelyet követően a VDSZSZ Szolidaritás kifogást nyújtott be az intézkedés ellen. Az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében a szakszervezet azt állítja, hogy a munkáltató nem tett eleget a korábbi tárgyalások során tett ígéretének, miszerint minden dolgozó további foglalkoztatását biztosítja más telephelyeken.
A
VDSZSZ közleményében úgy fogalmaz: a vezetésnek kellene legelőször
távoznia a cégtől, hiszen az ő felelősségük, hogy az Északi
Járműjavítót ingatlanpanama céljaira engedték át. A szakszervezet
szerint ugyanis nem magyarázható másképp az igyekezet, amivel az amúgy
nyereséges üzemegységet be kívánja zárni a munkáltató.
Dian József, a MÁV-Gépészet Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese az MTI-nek elmondta, a telephely megszüntetésére, illetve az egyes tevékenységek kihelyezésére azért van szükség, mert az Északi Járműjavító, valamint a társaság szolnoki járműjavító telepe csupán kapacitása 25-30 százalékán működik, nincsenek megrendelések a jövő évre, ugyanakkor a Pest megyei Északi Járműjavító üzemeltetési költsége évente 1,1 milliárd forint.
Kiemelte:
a telephely valamennyi - több mint 700 - munkavállalójának
felajánlották, hogy máshol biztosítanak számukra munkát, azonban 338-an
eddig nem vállalták, hogy más telephelyre járnak dolgozni.
Dian
József hangsúlyozta: az egyes tevékenységek kihelyezése szeptember
végén, október elején befejeződik, a teljes üzem bezárására pedig
decemberben kerül sor. Eddig az időpontig minden jelenlegi munkavállaló
még meggondolhatja magát, és vállalhatja a munkát a társaság azon
telephelyein, ahol vannak szabad munkahelyek. Megjegyezte: a szolnoki
üzemben például 180 bérelt munkavállaló dolgozik, akiket az Északi
Járműjavító személyi állományával szeretnének kiváltani, azonban nincs
elég jelentkező a jelenlegi munkavállalók között, a munkásszálló és a
munkás-buszjáratok biztosítása ellenére. Ezzel szemben a budapesti
telephelyeken 3-4-szeres a túljelentkezés.
Dian József az
ingatlanpanamával kapcsolatos vádra reagálva elmondta: a MÁV-Gépészet a
MÁV-tól bérli a telephelyet, ezért semmi köze nincsen ahhoz, hogy mi
lesz az ingatlan további sorsa.
Kóthy Zoltán, a
MÁV-Gépészet Zrt. társasági kabinetvezetője az MTI megkeresésére
hangsúlyozta: a MÁV-Gépészet Zrt. semmiféle korábban tett ígéretét meg
nem szegte, ezért értetlenül áll a VDSZSZ álláspontja előtt.
Hangsúlyozta: minden, a tárgyban tett intézkedés megfelel a vonatkozó
jogszabályoknak, törvényes, és összhangban van azzal a programmal,
amelyet a telephely-racionalizálások kapcsán 2008-ban meghirdetett, és
amely kapcsán már több mint fél éve rendszeresen informál és egyeztet
valamennyi érintett érdekképviseleti szervezettel és az üzemi
tanáccsal.
Kóthy Zoltán kijelentette: a MÁV-Gépészet Zrt.
továbbra is elkötelezett abban, hogy a Kőbányai úti telephelyen dolgozó
munkatársak közül minél többen tudják vállalni a munkát más
telephelyeken.
napi.hu
háttér:
A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. hálózata
A MÁV Gépészet ZRt jelenleg az ország minden pontjára kiterjedő hálózattal rendelkezik. Két főtelephellyel járműjavító működik, amelyek a diesel és villamos mozdonyok főjavítását, modernizációját végzik. Ide tartozik a forgóvázak nagyjavítása is. Ehhez rendelkezik a szükséges megmunkáló gépekkel, eszközökkel, speciális mérőberendezésekkel, magas szintű szaktudással, technológiával, és a vasúti járműjavításban szerzett több, mint 140 éves tapasztalattal.
Vasútjármű karbantartásokat az országban 7 Körzeti Járműkarbantartó Központtal, 33 telephelyen végzik. A karbantartás kiterjed a hagyományos, felújított, és új mozdonyokra, valamint a jelenkor követelményeinek maximálisan megfelelő, a néhány éve megkezdett vasúti járműpark modernizációs program keretében indított személyszállítási vasúti járművek fiatalítását célzó modern elővárosi motorvonatokra is.
Járműjavítók | |
---|---|
Telephely Északi | |
Telephely Szolnok |
Villamosgép javítás | |
---|---|
Villamosgép és Berendezés Javító Üzem - Békéscsaba |
KJK Bp. Keleti | |
KJK Bp. Ferencváros | |
KJK Debrecen | |
KJK Szeged | |
KJK Szombathely | |
KJK Miskolc | |
KJK Dombóvár | |
Területi Műhely Békéscsaba |
|
Területi Műhely Fényeslitke |
Átadják a MÁV Gépészet Zrt. szolnoki járműjavítójában azt a Görögországból érkezett Desiro motor-vonatot, amelyet a MÁV START Zrt. megbízásából alakítottak át a magyarországi vasúti előírásoknak megfelelően.
További hét Desiro vár átalakításra. Pillanatnyilag 23 ilyen típusú dízel motorvonata van a START.nak, az újabb nyolc járművel már kifejezetten gazdaságos lesz azok üzemeltetése, karban-tartása.
A munkát a MÁV-Gépészet részben a tavaly indított fejlesztésnek köszönhetően vállalhatta el. Tulajdonképpen Szolnok a MÁV-nál felmerülő összes járműjavítói szintű munkát el tudja végezni.
„Jövőre oda visszük a meglévő, évi 450 személykocsi fővizsga mellé azt a 200-at is, amelyet az idén még alvállalkozásba kellett adnunk. Mindezek révén jelentősen javul a szolnoki egység kihasználtsága, így fajlagos költségei esnek” - tájékoztatta a Világgazdaságot Zaránd György vezérigazgató.
A MÁV-Gépészetnek az idén, de legkésőbb 2010 közepén be kell zárnia a Északi Járműjavító telephelyét,. „Nincs más választásunk, kevés a megrendelésünk”, magyarázta Zaránd György. A MÁV javító és karbantartó létesítményeit, eszközeit a mostaninál sokkal nagyobb járműpark kiszolgálására hozták létre. A kegyelemdöfést az adta a budapesti telephelynek, hogy 2010-től a MÁV-Trakció már nem rendeli meg tőle az évi 20 darab V43-as villanymozdony felújítását, összesen mintegy hárommilliárd forint értékben. Az Északi Járműjavító által végzett megmaradó feladatok túlnyomó része Szolnokra települ a szükséges berendezésekkel együtt. Ott talál munkát az Északiban fölöslegessé váló, mintegy 550 dolgozóból 110-120 fő is. További 120-an a MÁV-Gépészet budapesti egységeiben kapnak munkát, s megint néhányan vidéken. Lehetőség van korengedményes, korkedvezményes nyugdíjra is, ám még így is szükség lesz elbocsátásokra. A bezárás teljes költsége mintegy 4 milliárd forint. Négy év alatt térül meg abból kiindulva, hogy nélküle 2010-től évi egymilliárd forint vesztesége keletkezne a társaságnak.
Bár a piac szűkül, Zaránd György szerint van jövője a MÁV-Gépészetnek. Ezt igazolja az első önálló év nyeresége és a cég azon képessége is, hogy tavaly megháromszorozta, 700 millió forintra növelte az anyacégén kívülről szerzett megrendeléseket. A társaság a napokban ír alá szerződést az osztrák ÖBB gépészetével, az ÖBB TS-szel osztrák mozdonyok karbantartására, valamint villamosmotorok javítására. A békéscsabai villamosgépjavító üzeme pedig nemrég külföldi cégektől megbízást kapott évi 100 millió forint nagyságban, három év időtartamra. A gépészet apránként megszerzi a hazai magánvasutak járműveinek karbantartási és javítási munkáit is.
Új szolgáltatásként az eddigi tételes javítási, karbantartási megrendelések helyett rendelkezésre állást szeretne kínálni a MÁV-START-nak. Eszerint ott és akkor állítja ki a személyszállító társaság járművét, amikor és ahová az rendeli, természetesen az elvárt műszaki állapotban. A Trakcióval már bevált a hasonló, rendelkezésre állási kapcsolat. Zaránd György komoly eredménynek tekinti, hogy a bérezésben megjelenhetett – a szakszervezettekkel együttműködve – a teljesítmény értékelése a kereseten belül a 8 százalékot kitevő mozgóbér bevezetésével. Az 5200 fővel indult MÁV-Gépészetnél jelenleg is ésszerűsítés, ezen belül létszámcsökkentés és a párhuzamos tevékenységek felszámolása folyik. Ma már kevesebbet lehet hallani a Gépészet eladásáról, s nem is biztos, hogy célszerű lépés lenne. Van ugyan külföldi példa arra, hogy magánkézbe került az adott ország nemzeti vasúttársaságának járműjavító cége, a bevált gyakorlat szerint (ilyen a németországi), legfeljebb önállósítják, de nem adják el a gépészetet.
(Forrás: VGO 2009.07.06. ,Világgazdaság 2009.07.07. Erőkoncentráció Szolnokon 7. o)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
MUNKATÁRSAIMAT KERESEM /TÁVMUNKA/