Munka: Mért zárja be a nyereséget termelő Északi Járműjavító telephelyét a MÁV-Gépészet Zrt?

Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 712 fő
  • Képek - 72 db
  • Videók - 46 db
  • Blogbejegyzések - 353 db
  • Fórumtémák - 71 db
  • Linkek - 94 db

Üdvözlettel,

MUNKA és HR klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 712 fő
  • Képek - 72 db
  • Videók - 46 db
  • Blogbejegyzések - 353 db
  • Fórumtémák - 71 db
  • Linkek - 94 db

Üdvözlettel,

MUNKA és HR klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 712 fő
  • Képek - 72 db
  • Videók - 46 db
  • Blogbejegyzések - 353 db
  • Fórumtémák - 71 db
  • Linkek - 94 db

Üdvözlettel,

MUNKA és HR klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 712 fő
  • Képek - 72 db
  • Videók - 46 db
  • Blogbejegyzések - 353 db
  • Fórumtémák - 71 db
  • Linkek - 94 db

Üdvözlettel,

MUNKA és HR klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A társaság által telephely-racionalizálásnak nevezett átalakítással 338 munkavállaló munkahelye szűnhet meg csoportos létszámleépítés keretében, amennyiben nem vállalják a munkát a társaság többi telephelyén.

 

A leépítésről kedden egyeztetett a munkaadó a munkavállalói szervezetekkel, amelyet követően a VDSZSZ Szolidaritás kifogást nyújtott be az intézkedés ellen. Az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében a szakszervezet azt állítja, hogy a munkáltató nem tett eleget a korábbi tárgyalások során tett ígéretének, miszerint minden dolgozó további foglalkoztatását biztosítja más telephelyeken.


A VDSZSZ közleményében úgy fogalmaz: a vezetésnek kellene legelőször távoznia a cégtől, hiszen az ő felelősségük, hogy az Északi Járműjavítót ingatlanpanama céljaira engedték át. A szakszervezet szerint ugyanis nem magyarázható másképp az igyekezet, amivel az amúgy nyereséges üzemegységet be kívánja zárni a munkáltató.


Dian József, a MÁV-Gépészet Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese az MTI-nek elmondta, a telephely megszüntetésére, illetve az egyes tevékenységek kihelyezésére azért van szükség, mert az Északi Járműjavító, valamint a társaság szolnoki járműjavító telepe csupán kapacitása 25-30 százalékán működik, nincsenek megrendelések a jövő évre, ugyanakkor a Pest megyei Északi Járműjavító üzemeltetési költsége évente 1,1 milliárd forint.


Kiemelte: a telephely valamennyi - több mint 700 - munkavállalójának felajánlották, hogy máshol biztosítanak számukra munkát, azonban 338-an eddig nem vállalták, hogy más telephelyre járnak dolgozni.


Dian József hangsúlyozta: az egyes tevékenységek kihelyezése szeptember végén, október elején befejeződik, a teljes üzem bezárására pedig decemberben kerül sor. Eddig az időpontig minden jelenlegi munkavállaló még meggondolhatja magát, és vállalhatja a munkát a társaság azon telephelyein, ahol vannak szabad munkahelyek. Megjegyezte: a szolnoki üzemben például 180 bérelt munkavállaló dolgozik, akiket az Északi Járműjavító személyi állományával szeretnének kiváltani, azonban nincs elég jelentkező a jelenlegi munkavállalók között, a munkásszálló és a munkás-buszjáratok biztosítása ellenére. Ezzel szemben a budapesti telephelyeken 3-4-szeres a túljelentkezés.


Dian József az ingatlanpanamával kapcsolatos vádra reagálva elmondta: a MÁV-Gépészet a MÁV-tól bérli a telephelyet, ezért semmi köze nincsen ahhoz, hogy mi lesz az ingatlan további sorsa.


Kóthy Zoltán, a MÁV-Gépészet Zrt. társasági kabinetvezetője az MTI megkeresésére hangsúlyozta: a MÁV-Gépészet Zrt. semmiféle korábban tett ígéretét meg nem szegte, ezért értetlenül áll a VDSZSZ álláspontja előtt. Hangsúlyozta: minden, a tárgyban tett intézkedés megfelel a vonatkozó jogszabályoknak, törvényes, és összhangban van azzal a programmal, amelyet a telephely-racionalizálások kapcsán 2008-ban meghirdetett, és amely kapcsán már több mint fél éve rendszeresen informál és egyeztet valamennyi érintett érdekképviseleti szervezettel és az üzemi tanáccsal.


Kóthy Zoltán kijelentette: a MÁV-Gépészet Zrt. továbbra is elkötelezett abban, hogy a Kőbányai úti telephelyen dolgozó munkatársak közül minél többen tudják vállalni a munkát más telephelyeken.

 

napi.hu

 

 

háttér:

 

 

A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. hálózata

A MÁV Gépészet ZRt jelenleg az ország minden pontjára kiterjedő hálózattal rendelkezik. Két főtelephellyel járműjavító működik, amelyek a diesel és villamos mozdonyok főjavítását, modernizációját végzik. Ide tartozik a forgóvázak nagyjavítása is. Ehhez rendelkezik a szükséges megmunkáló gépekkel, eszközökkel, speciális mérőberendezésekkel, magas szintű szaktudással, technológiával, és a vasúti járműjavításban szerzett több, mint 140 éves tapasztalattal.

 

Vasútjármű karbantartásokat az országban 7 Körzeti Járműkarbantartó Központtal, 33 telephelyen végzik. A karbantartás kiterjed a hagyományos, felújított, és új mozdonyokra, valamint a jelenkor követelményeinek maximálisan megfelelő, a néhány éve megkezdett vasúti járműpark modernizációs program keretében indított személyszállítási vasúti járművek fiatalítását célzó modern elővárosi motorvonatokra is.

 

 

A MÁV-GÉPÉSZET ZRt. Járműjavítói
Járműjavítók

Telephely Északi

Telephely Szolnok
Villamosgép javítás

Villamosgép és Berendezés
Javító Üzem - Békéscsaba

 

A MÁV-GÉPÉSZET ZRt. Körzeti Járműkarbantartó Központjai

KJK Bp. Keleti

KJK Bp. Ferencváros

KJK Debrecen

KJK Szeged

KJK Szombathely

KJK Miskolc

KJK Dombóvár

Területi Műhely Békéscsaba

Területi Műhely Fényeslitke


 

 

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Átadják a MÁV Gépészet Zrt. szolnoki járműjavítójában azt a Görögországból érkezett Desiro motor-vonatot, amelyet a MÁV START Zrt. megbízásából alakítottak át a magyarországi vasúti előírásoknak megfelelően.

További hét Desiro vár átalakításra. Pillanatnyilag 23 ilyen típusú dízel motorvonata van a START.nak, az újabb nyolc járművel már kifejezetten gazdaságos lesz azok üzemeltetése, karban-tartása.

 

A munkát a MÁV-Gépészet részben a tavaly indított fejlesztésnek köszönhetően vállalhatta el. Tulajdonképpen Szolnok a MÁV-nál felmerülő összes járműjavítói szintű munkát el tudja végezni.

 

„Jövőre oda visszük a meglévő, évi 450 személykocsi fővizsga mellé azt a 200-at is, amelyet az idén még alvállalkozásba kellett adnunk. Mindezek révén jelentősen javul a szolnoki egység kihasználtsága, így fajlagos költségei esnek” - tájékoztatta a Világgazdaságot Zaránd György vezérigazgató.

 

A MÁV-Gépészetnek az idén, de legkésőbb 2010 közepén be kell zárnia a Északi Járműjavító telephelyét,. „Nincs más választásunk, kevés a megrendelésünk”, magyarázta Zaránd György. A MÁV javító és karbantartó létesítményeit, eszközeit a mostaninál sokkal nagyobb járműpark kiszolgálására hozták létre. A kegyelemdöfést az adta a budapesti telephelynek, hogy 2010-től a MÁV-Trakció már nem rendeli meg tőle az évi 20 darab V43-as villanymozdony felújítását, összesen mintegy hárommilliárd forint értékben. Az Északi Járműjavító által végzett megmaradó feladatok túlnyomó része Szolnokra települ a szükséges berendezésekkel együtt. Ott talál munkát az Északiban fölöslegessé váló, mintegy 550 dolgozóból 110-120 fő is. További 120-an a MÁV-Gépészet budapesti egységeiben kapnak munkát, s megint néhányan vidéken. Lehetőség van korengedményes, korkedvezményes nyugdíjra is, ám még így is szükség lesz elbocsátásokra. A bezárás teljes költsége mintegy 4 milliárd forint. Négy év alatt térül meg abból kiindulva, hogy nélküle 2010-től évi egymilliárd forint vesztesége keletkezne a társaságnak.

 

Bár a piac szűkül, Zaránd György szerint van jövője a MÁV-Gépészetnek. Ezt igazolja az első önálló év nyeresége és a cég azon képessége is, hogy tavaly megháromszorozta, 700 millió forintra növelte az anyacégén kívülről szerzett megrendeléseket. A társaság a napokban ír alá szerződést az osztrák ÖBB gépészetével, az ÖBB TS-szel osztrák mozdonyok karbantartására, valamint villamosmotorok javítására. A békéscsabai villamosgépjavító üzeme pedig nemrég külföldi cégektől megbízást kapott évi 100 millió forint nagyságban, három év időtartamra. A gépészet apránként megszerzi a hazai magánvasutak járműveinek karbantartási és javítási munkáit is.

 

Új szolgáltatásként az eddigi tételes javítási, karbantartási megrendelések helyett rendelkezésre állást szeretne kínálni a MÁV-START-nak. Eszerint ott és akkor állítja ki a személyszállító társaság járművét, amikor és ahová az rendeli, természetesen az elvárt műszaki állapotban. A Trakcióval már bevált a hasonló, rendelkezésre állási kapcsolat. Zaránd György komoly eredménynek tekinti, hogy a bérezésben megjelenhetett – a szakszervezettekkel együttműködve – a teljesítmény értékelése a kereseten belül a 8 százalékot kitevő mozgóbér bevezetésével. Az 5200 fővel indult MÁV-Gépészetnél jelenleg is ésszerűsítés, ezen belül létszámcsökkentés és a párhuzamos tevékenységek felszámolása folyik. Ma már kevesebbet lehet hallani a Gépészet eladásáról, s nem is biztos, hogy célszerű lépés lenne. Van ugyan külföldi példa arra, hogy magánkézbe került az adott ország nemzeti vasúttársaságának járműjavító cége, a bevált gyakorlat szerint (ilyen a németországi), legfeljebb önállósítják, de nem adják el a gépészetet.

 

(Forrás: VGO 2009.07.06. ,Világgazdaság 2009.07.07. Erőkoncentráció Szolnokon 7. o)

 

Címkék: bezár gépészet ingatlan járműjavító máv nyereséges szolnok

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu