Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MUNKA és HR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MUNKA és HR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MUNKA és HR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MUNKA és HR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A magyar munkavállalók többsége úgy érzi, hogy egy globális orientációjú munkahelyen szerzett tapasztalatok fontosak lesznek későbbi karrierjük során – legalábbis ez derül ki egy friss nemzetközi munkaerőpiaci felmérésből. Sokan azonban úgy vélik, nem készítik fel őket megfelelően arra, hogy más országokból, illetve eltérő kulturális közegből származó munkatársakkal dolgozzanak együtt.
A világ egyik vezető munkaerő-közvetítő és kölcsönző cégének számító Kelly Services által készített felmérés tanúsága szerint az ún. „Y” generáció (a 18-29 éves korosztály) tagjai érdeklődnek leginkább a globalizáció iránt.
Ezek a fiatal munkavállalók - az ún. „X” generáció (a 30-47 éves korosztály) képviselőivel együtt – egyúttal nagyobb önbizalommal állnak a nemzetközi környezetben történő munkavégzés elé, mint idősebb, az ún. „baby boomer” generációhoz tartozó (48-65 év közötti) kollégáik.
A munkahelyválasztás során egyre vonzóbbnak számít – különösen a fiatalabb munkavállalók körében – a lehetőség, hogy nemzetközi
környezetben, nemzetközi elvárásoknak megfelelve és készségeket,
képességeket ezeknek megfelelően fejlesztve, egy globalizált
munkahelyen dolgozhatnak. Sok munkavállaló azonban nem kapja meg munkaadójától a megfelelő támogatást
– például kulturális ismeretek vagy nyelvi képzés formájában –,
amelynek segítségével szert tehetne arra a tudásra, amivel jól
boldogulna egy nemzetközi környezetben.
„Ahogy a vállalatok
üzleti tevékenysége egyre inkább globálissá válik, a munkavállalók a
hierarchia minden szintjén kezdik felismerni, milyen pozitív hatással lehet karrierjükre, ha megismerik egy másik ország nyelvét, kultúráját és szokásait, amire
a határokon átívelő megbízatások kitűnő lehetőséget kínálnak –
kommentálta a felmérés eredményeit Jónás Anikó, a Kelly Services
Magyarország ügyvezető igazgatója. – Napjainkban a nemzetközi üzleti és
kereskedelmi életben határozottan jellemző a globális csapatmunka, és a tendencia egyre erősödik.”
A felmérés főbb megállapításai a következők:
Az
„Y” generáció tagjainak 71 százaléka véli úgy, hogy karrierlehetőségeik
szempontjából fontos a globális orientáció; az „X” generáció tagjainak
56 százaléka, a „baby boomer” korosztály képviselőinek pedig 43
százaléka gondolkodik ugyanígy. Az „Y” generációhoz tartozó
válaszadók 61 százalékának volt módja a közelmúltban más országból vagy
kulturális közegből származó kollégákkal egy csapatban dolgozni; ez az arány az „X” generáció körében 59 százalék, a „baby boomer” korosztály esetében pedig 41 százalék. A megkérdezettek összesen
64 százaléka érzi úgy, hogy rendelkezik azokkal a képességekkel,
készségekkel, amelyek egy fokozottan globális orientációjú munkahelyen
szükségesek.
A munkahelyválasztás során az „Y” generáció tagjainak 30 százaléka, az
„X” generáció képviselőinek 24 százaléka, a „baby boomer” korosztályhoz
tartozóknak pedig 19 százaléka tartja „rendkívül fontosnak”, hogy
globális környezetben dolgozhasson. Az „Y” generációhoz
tartozó munkavállalóknak csak 45 százaléka részesül hivatalos
nemzetközi kulturális vagy nyelvi képzésben a munkaadója jóvoltából; ez az arány az „X” generáció esetében 38 százalék, a „baby boomer” korosztálynál pedig 28 százalék.
Az
a tény, hogy a munkavállalók nemzetközibb munkatapasztalatokra vágynak,
jól mutatja, mennyire felgyorsult a globalizáció számos iparágban
illetve cégnél, amelynek eredményeként az egyes dolgozók egyre több határokon átívelő feladattal szembesülnek mindennapi munkájuk során.
„A fejlődő országokban tapasztalható gyors gazdasági fejlődés következtében sokkal több képzett munkavállaló keres majd nemzetközi lehetőségeket,
és ezek a dolgozók igencsak vonzzák majd a munkaadókat – a konkrét
földrajzi helytől függetlenül. Ez a trend teljesen átalakíthatja azokat
az iparágakat, ahol a szokásos működési rend lehetővé teszi a munkaadók
számára, hogy egy hatalmas globális munkaerőpiacról válasszák ki a
tehetséges munkavállalókat – ilyen például a műszaki fejlesztés és
gyártás, a reáltudományok világa, a pénzügy vagy az egészségügy.”
„Ami a munkavállalókat illeti, sokan közülük felismerik, hogy a globális (szak)tudás és ismeretanyag milyen fontos lehet szakmai előmenetelük során, és hogy a multinacionális környezet egyre jelentősebb tényezővé válik a munkahelyválasztás során – tette hozzá Jónás Anikó.
privátbankár.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Munkatárs-típusok - Kivel hogyan viselkedjünk? (2)
Munkatárs-típusok - Kivel hogyan viselkedjünk? (1)
Az új munkatárs beillesztése a vállalat menetébe