Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MUNKA és HR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MUNKA és HR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MUNKA és HR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a MUNKA és HR klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MUNKA és HR klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egy
álláshirdetés általában négy részből áll. Először néhány sorban
bemutatkozik a cég, majd ismerteti a munkakör feladatait, az
elvárásokat és a leendő munkatársnak adandó juttatásokat.
Távol tart, ha nem ismert a cég neve
A problémák már a cégismertetőnél elkezdődnek. Sok helyen csak annyit
látunk, hogy "egy multinacionális cég keres...". "Az álláskeresők nagy
részét elriasztja, ha nem tudja, pontosan ki hirdette meg a pozíciót. A
jelentkezők szeretnének tisztában lenni azzal, hová adják be
pályázatukat. Az, hogy multinacionális cég, még nem mond semmit, az meg
főleg nem, hogy egy magyar középvállalat. Tudni akarják: milyen
szektorban tevékenykedik a vállalat, vagy azt, hogy a piacon milyen
helyet foglal el. Sokan például szívesebben mennek egy piacvezető,
ismert céghez, mint egy olyan szervezethez, akiről eddig még nem is
hallottak. A hirdetésben tehát tanácsos feltüntetni a cég teljes nevét"
- állítja Hegymegi Orsolya, a Grafton személyzeti tanácsadója.
A névtelen hirdetésben az álláskeresők veszélyt is látnak. "Lehet, hogy
jelenlegi munkaadóm áll mögötte?" - gyanakodnak sokan. Felettébb kínos
lenne, ha a szomszéd szobában dolgozó HR-es kolléganő postafiókjában
landol a váltani akaró munkatárs pályázati anyaga.
Gladiátorokat keresnek a cégek
A cégek gyakran elkövetik a "Feladatok" rovatban azt a hibát, hogy
kevés konkrétumot írnak le, csak általánosságban beszélnek. Egy
értékesítő esetében például csak annyit tüntetnek fel, hogy a feladat a
cég szolgáltatásainak értékesítése, illetve az ügyfelekkel való
kapcsolattartás. Ebből nem derül ki semmi a pályázó számára. Ajánlott
beleírni, hogy milyen szolgáltatásról van szó, illetve hogy milyen
ügyfelekkel - nemzetközi vagy kulcsügyfelekkel - kell kapcsolatot
tartani.
Az "Elvárások" blokkban szintén gyakran szerepelnek "homályos" részek.
Például, hogy "releváns tapasztalat". A pozíció elnevezéséből ugyanis
gyakran nem tudható, mi számít releváns tapasztalatnak. Épp ezért
ajánlottabb ehelyett azt írni, hogy például három-öt év tapasztalat a
gyógyszeripari szektorban, vagy a html-programozásban. A nyelvtudásnál
szintén előnyösebb a részletes megfogalmazás. A "középfokú, felsőfokú
nyelvvizsga" formulát jobb elkerülni, ehelyett használjuk azt, hogy
"társalgási/tárgyalási szintű angol nyelvtudás írásban/szóban".
"Előfordul az is, hogy a cég csak annyit tüntet fel: számítógépes
ismeret. Ez igen sok mindent takarhat. Ellenben ha azt írják be, hogy
Excel vagy Powerpoint erős ismerete, vagy a vállalatirányítási
rendszerekbe való jártasság, akkor máris segítettek a pályázónak abban
hogy eldöntse, alkalmas-e a munkakör betöltésére avagy sem" - ad tippet
a szakember.
"Tapasztalataink szerint az elvárt készségeket - jó kommunikációs
készség, precizitás - szinte felesleges is feltüntetni - persze nem árt
-, hiszen azokat nem minden esetben olvassák el a jelentkezők, vagy nem
veszik figyelembe" - tette hozzá Hegymegi Orsolya.
Fiatalos csapat - üres frázis
Az "Amit kínálunk" rovatra szintén nagy hangsúlyt kell fektetni. A
"fiatalos csapat", "versenyképes fizetés" helyett itt is konkrétumokat
tanácsos írni. Például: rugalmas munkaidő, családbarát környezet,
széles körű juttatások (vállalati autó, laptop), cafeteria rendszer.
Már persze, ha van...
Az ajánlatokat böngészve könnyen találhatunk olyat, amelyben irreális
elvárásokat támasztanak a jelöltekkel szemben. Legyen fiatal, de legyen
legalább 5 év szakmai tapasztalata, és beszéljen tárgyalási szinten két
nyelven. Hegymegi Orsolya ezzel kapcsolatban elmondta: a cégek minden
esetben a számukra ideális jelentkezőt jelenítik meg a szövegben.
Ugyanakkor általában tisztában vannak azzal, hogy ilyet találni elég
nehéz lesz. Épp ezért bizonyos elvárásokból engednek.
Tapasztalat: öt év helyett elég lehet a három
Ilyen például a tapasztalat. Ha 5 évet várnak el, akkor valójában 3 év
tapasztalatot is elfogadhatónak tartanak, kivéve, ha felsővezetői
munkakörről van szó. Gyakran hajlandóak engedményeket tenni a
nyelvtudással kapcsolatban is. Lehet, hogy a megfelelő jelölt számukra
az, aki tárgyalóképes angol és német nyelvtudással egyaránt
jelentkezik, viszont ha hetekig, hónapokig nem találnak ilyet, akkor
végül azt mondják: elegendő, ha németül csak társalgási szinten beszél.
Más a helyzet az angolul megfogalmazott hirdetésekkel. Ezekre a
pozíciókra valóban angolul kiválóan tudó pályázókat várnak. Ez esetben
igen ritka az engedmény.
Adminisztratív munkára diplomával?
A tapasztalat mellett a végzettség sem számít kőbe vésett elvárásnak.
Különösen az adminisztratív, gyakorlatot nem igénylő munkakörök
esetében gyakori, hogy a felsőfokú végzettséget csak afféle
intellektuális szűrőként helyezik el a hirdetésben. Ezekre a
munkakörökre sok esetben az érettségizettek is nyugodtan
jelentkezhetnek.
Oroszi Babett
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Összehozzuk a vevőt az eladóval ... Ingyenes - KERES-KÍNÁL - hirdetések feladásához!
Pórul járhatnak-e a munkaerő-kölcsönzővel szerződők?
Javítsd a kapcsolatod a főnökkel!
Hasznos a munkád? Jól végzed?